Skip to content

Dezgust

joi, 23 Aprilie, 2009

https://tzontonel.files.wordpress.com/2009/04/mine-w_strings.pdf (play music)

Dincolo de voi ma aflu eu; gandind la fel de mult. Ca si pana acum ascund realitatea, adevarul despre mine si mai ales adevarul vostru.
Stiu ca nimic nu va schimba trecutul meu, mai ales ceea ce stiu despre voi.
Nu stiu data in care va pleca, nu stiu de ce am fost asa rece, nu stiu cum ar fi fost daca o boala n-ar exista, nu s-ar numi si nu s-ar lasa chemata, strigata. Stiu insa ca acea zi este inevitabila si cu atat mai mult va fi cea mai lunga zi din viata mea, fara “poate”, o zi al dracului de grea.
Oricum, nu poate fi vindecata iar mai rau de atat nu mi-am putut imagina nici cand visam despre calatoriile mele prin vestul salbatic ori medic in prima linie (1942).
Si uite-ma, asa m-am indepartat – altfel decat mi-am imaginat cu o zi in urma.

Multi scriu despre ce ar vrea sa se citeasca, despre ei si ele, despre mici adevaruri ori mari minciuni. De ce nu scriu despre ce fac atunci, ce simt si mai putin ce gandesc?
a?
Nu-mi place sa citesc si recunosc citesc foarte putin, iar atunci cand o fac imi tavalesc ochii prin curiozitati, ceva Pamantesc, ceva natural. Ori prefer sa-mi duc inima si gandul rau pe campii intinse si foarte interesante. Experiente gandite si traite doar in imaginatia mea. Intr-un final trezindu-ma cu:

ce fac, unde sunt, cine sunt?!

Placerea sufleteasca nu a cunoscut niciodata gandurile sau poate ca sentimentele lor, a celorlalti. Foarte putini au fost acei care m-au drogat prin felul in care se jucau cu mine, ma manipulau. Fiecare dintre noi avem ceva de spus, de scris o carte; si chiar daca acea carte nu este citita de nimeni – putin conteaza. Si uite inca un motiv la care am ajuns foarte rapid, de ce urasc sa citesc minti semnate pe prima pagina si cu un pret pe ultima.
Din ce sa traiasca? Din sentimente, povesti inventate chiar de ei sau auzite candva, amintiri crapate de prezentul schimbator si captate de cei ce fura in nestire.
Cand esti fericit nu e decat o iluzie, atat de putin dureaza. Si asta pana sa te intreci inot cu realitatea gri. Din asta sa traiasca! Din asta facem parte.
Ce naiba, nu banii! Ei o sa te faca sa mai scrii una, alta si tot asa. Banii or sa fie motivul pentru care iti pare rau – citita fiind.

Am pus capat de ceva vreme, mi-am condamnat trecutul la spanzuratoarea muta de durere. Unde, am legat tot trecutul meu cu un nod fals si totusi strans. Copilaria, anii din generala, liceu, prima mea dragoste si cu tot ce a mai ramas dupa, familia, speranta de a ma trezi din vis. Toate astea se repetau cumva. Nici eu nu stiu ce am vrut. Ce spun acum apartine destinului, eu nu am facut decat sa ma incredintez lui.
Nici nu stiu daca imi este bine sau rau. Ce este bine sau rau? O stare oarecare, uneori confuzi: cand e bine sau ca e rau – nici noi nu stim. Eu, tu cea/cel care citeste acum; fiecare dintre noi suntem acei care o intelegem cum vrem, diferit si iarasi diferit. Ne dam cu parerea, povestim, ascultam si iarasi propunem ceva. Nu facem decat sa imprastiem din mizeria noastra, sa le dam saracilor bilete la Disneyland.

Si ce daca i-am spus ca o iubesc? Ce conteaza daca am simtit si nu am spus? Cat de important e ce simti?
Astazi exista nevoia fizica, iar nevoia afectiva e blestemata sa nu existe.
De ce tot atata cersiti, aveti pretentii, mirosul fin si ochii spumegand dupa mai mult. Cereti un tot fara sa dati nimic in schimb.
Daca nu esti fericita, asta e pentru ca nu esti libera. Pentru ca pana acum nu ai avut curajul sa arati cine esti, ti-a fost frica de restul, de cei din jur. Pentru ca pana acum te-ai ascuns.
Poate ca tu sau tu te-ai intrebat de zeci de ori:

de unde atata ura? de unde starile mele agitate de o biata lingura intr-o oala sparta.

Te-ai gandit vreo clipa ca tu imi comunici de ce vrei sa scapi. O sa vina ziua cand o sa sterg pe jos cu toate cuvintele ce le simt, o sa improsc cuvinte pline de durere, o sa arunc sufletul la picioarele tale:

Ia-l! descurca-te.

De fiecare data am dat sufletul si de fiecare data l-ai sfasiat, ti-ai batut joc, te-ai prefacut – si asta doare cel mai mult. Tu si ticalosii aia din preajma ta care vad in mine o hrana usoara ori un gratar de sters problemele (cele 4 picioare ale lor, si nu 2 cum scrie in carte) cand intra in casa.

Si totusi. De ceva timp traiesc iar tu ai fost ingropata. Ai murit si pot sa-ti spun ca am avut grija sa ai cea mai frumoasa inmormantare. As vrea sa-ti dau problemele mele, sa treci prin ele, sa le traiesti si nicidecum sa le rezolvi. Nu ai vrut ori nu ai putut sa ajuti, fara sa fii la fel de – problematica. Nu trebuia decat sa ma sustii, sa ma faci sa uit, sa ma tii de vorba ca si cand am fost pe patul de moarte, in curand. Ce-ai facut? m-ai distrus. Si nu pentru ca m-ai lasat balta, nu ti-a pasat ori ca pur si simplu nu ai stiut cum, nu ai vrut; ci pentru ca te-ai folosit de mine si astfel mi-ai dat sperante.
M-am hranit cu tine, prin tine. Am continuat sa ma tratez cu tine si astfel am devenit dependent. Tu drog iar eu o victima care mai tarziu moare. Stim amandoi adevaratul motiv si mai stim ca eu nu am fost decat un suport, un pres, ceva sezonier.
Uite-ma, asa am ajuns aici. Sa scriu mereu despre acelasi lucru: tu!
Si uite asa am irosit din iubire.
Poate data viitoare va fi altfel sau nu va mai fi.
Poate scap de mine, si voi de mine. Tu de mine.

Si da! mai am o asteptare: sa mor citind ce-ti scriu. Acum. Singura asteptare de la viata.

7 comentarii leave one →
  1. sâmbătă, 25 Aprilie, 2009 21:13

    Hei, dar chiar ca esti suparat! O fi de vina astenia?

    • luni, 27 Aprilie, 2009 23:32

      Am trecut de nivelul I fara sa trisez. Ce zici, reusesc?

      Nu e decat o slujba …
      Proasta.

  2. marți, 14 Aprilie, 2009 11:52

    cam prea iti condamni trecutul.

    • marți, 14 Aprilie, 2009 21:04

      Adevar.

  3. iona permalink
    luni, 13 Aprilie, 2009 18:18

    as dori sa vb cu tine

    • luni, 13 Aprilie, 2009 19:33

      Sa vorbesti? Si asta depinde de mine?

      Oricum te-as dezamagi, nu? Stim amandoi ca asa e. Tu nu, nu acum. Dupa da!

Trackbacks

  1. Dezgust Video

Lasă un răspuns

