Skip to content

Simt

sâmbătă, 21 Februarie, 2009

jurnalhttps://tzontonel.files.wordpress.com/2009/02/roc.pdf (play music)

Daca rahatul s-ar vinde am fi bogati intr-o tara europeana. Nu mi-a trebuit decat o secunda. Ochii mei se miscau rapid, o imagine ciudata cu diverse peturi plouate inca din primavara anului trecut. Dar sunt dispus sa fac si pariuri – de acum 3 primaveri. Sau poate ca unele ambalaje ar fi stat foarte bine pe rafturile prafuite ale unui colectionar de istorie gri.

Eu, ma simt din ce in ce mai rau, de parca o boala nu ma lasa, nu-mi da pace. Ma dor maselele, ma dor dintii. Nu stiu cum e fara durere. Cum e afara, lipsit de lanturile nu doar grele, ruginite si fara sens. Capul din ce in ce mai greu, ochii de parca s-ar intoarce. E ceata, acelasi sentiment.
Fara lumina, fara sa vad.
S-a intamplat sa-mi curga sange din nas. Fara sa fac nimic, doar gandul la mai bine. Am sters imediat cu o bucata de ziar.
Cu parere de rau.
Imi mai folosea si la invelit.
La citit atunci cand vroiam sa scap de realitatea dureroasa. De cea de acasa. Certuri care-mi sugerau moarte. Moartea dintr-un cutit infipt din ura, din minciuna, dorinta – din/de razbunare.
Dar – nu – din iubire.
Si acum ma mai inteapa inima. Dureri in partea stanga. Strang din dinti, deja cu o durere a lor. Fug cat ma tin picioarele, indiferent de miza, de un joc in care – a castiga este primul cuvant al multor persoane.
Am fugit mereu si inca mai pot fugi pentru zambetul celorlalti. Nu dupa bani, asa cum multi pretind ca (nu) o fac.
Mereu am spus acelasi lucru, poate fi un joc sau doar un – fapt. De multe ori ca si acum – mi-a lipsit curajul.
Da !
Curajul de a spune totul.
Dar cati din voi mi-ati spus totul, cati ?
Nimeni poti deveni oricand, nu-i nevoie decat de: realitate si dorinta de a fi frumos. Rezultatul reactiei: minciuna.

Intr-o primavara, Andrei. Clasa a 8-a: Andrei (B), Ciprian (B), Costel (D), Razvan (S), Andrei (B), Alexandru (U), Andrei(I) […] fie. Si multi altii. Multi dintre ei s-au dus, altii au ramas.
Nu stiu.
Stiu ca eu sunt aici si scriu. Cu o lingura si o ceasca in dreapta mea.
E goala.
Si acum ii vad in fata ochilor; momentele, nebuniile, orele de religie in care faceam foarte multa galagie, orele de sport in care ma simteam ultimul jucator. Insa cel care stia si ii placea sa creada – era trup si suflet.
Numele nu te face mare. Am in minte fetele lor, intamplarile. Ma multumesc cu amintirile pe care le am si care nu le pot uita. Drept dovada sunt eu. Candva multe nume se vor sterge din mintea mea, altele deja uitate se vor intoarce. De ce nu: reintoarce.
Cum s-a intamplat acum: Marius (P). As vrea sa stiu care e secretul. Sa va pot spune si voua de ce se intampla asa. De ce sunt asa. De ce in momentele cand sunt singur ma pot deschide. Pot scrie despre
cate si mai cate. Va pot citi din mine. O carte de multe ori inchisa. Ceea ce voi nu cunoasteti, cunosc eu.
Ma ocup, lucrez.

In fata este o fantana. Pe atunci mai mult decat – neingrijita. Mie imi placea sa cred intr-o poveste. Ascunde o poveste pe care timpul mi-o citea. Ajuns in clasa a 8-a credeam ca nu exista apa, si ca la capatul putului se afla o galerie. Galerie ce face legatura cu subteranul de la palatul copiilor (in acea vreme). Dar asta e o alta poveste.
Zidurile erau rasturnate. Mie imi placeau. Acum vezi un gard inalt de fier, fiecare culoare avand istoria sa.
Negru – fara istorie, mult prea normal.
Imi este rau.
Alergam prin curte (livada). Ori ca jucam

Tara tara vrem ostasi […] Pe cine ?!

ori ca ne suiam in copacii din livada si mancam mere abia rotunjite. De multe ori se intampla cand fugeam spre casa. Ma impiedicam, eram un impiedicat – trebuie sa recunosc. Pe ceilalti ii faceam sa rada. Eu inca ascundeam multe, si cum nu era destul: tot se adunau.

In clasa a 6-a „scoala” mi-a rupt (cred eu) „primi si ultimi” mei pantofi.
Fugeam cu …
Da ! despre ce vorbeam:

Candva multe nume se vor sterge din mintea mea, altele deja uitate se vor intoarce. De ce nu: reintoarce.

Fugeam cu Florin (A).
O ceasca de ciocolata calda ce ma mai trezeste.
Astazi.
E plina.
Multi prefera sa scrie despre cu totul altceva. Sa scrie despre lucruri si oameni – mult departati lor. Imi fug idei prin minte, idei care nu pot fi iubite, nu pot fi spuse, nu pot fi scrise, nu pot fi omorate, nu pot fi uitate, nu pot fi mintite. La urma urmei ce este o idee ? Ceva in care traiesc, ceva care traieste in mine. Prin mine.
As vrea sa ma cunoasca cu adevarat. Fara ceea ce ii spun „aia” din camera alaturata.
Fara ceea ce arat celorlalti.
Fara ceea ce scriu.
Daca imi dai 5 ani din viata ta. Stiu sigur ca vor urma alti 5. Peste 10 ani – 5 … Si tot asa.
Stiu ca cer prea mult. Sunt greu de inteles. Ce vreau, ce ofer, ce primesc, ce se intampla, ce cate si mai cate. La mine timpul are nevoie de timp. Pot sa te iubesc cum nu ai fost.
Stranut.
Sterg ochiul stang.
Am racit adanc.
40 de ore de gol;
Nu pot.
Un punct si o virgula
nici vorba de sfarsit;

A.I.M.
4 comentarii leave one →
  1. BESTyutza permalink
    luni, 23 Februarie, 2009 10:41

    „Va urasc ! Vreau sa schimb …
    si schimb !”……….asta simti?ca ne urasti??….well,si noi te iubim;

    • luni, 23 Februarie, 2009 12:57

      Da !
      Am mai auzit de la foarte multe persoane.
      Acelasi lucru …
      “noi te iubim”.

      De ce nu vorbim despre realitati ? Frica ? Neputinta ?
      As vrea sa am “dreptul” sa pot da nume, cazuri concrete, intamplari. La urma urmei tot asa: cuvinte. Asta au fost si vor ramane. Asta sunt.

      • BESTyutza permalink
        luni, 2 Martie, 2009 03:36

        Daca cineva nu te iubeste asa cum ti-ai dori tu ,asta nu inseamna ca nu te iubeste…

Trackbacks

  1. Simt Video

Lasă un răspuns

