Skip to content

Parerea mea, colegii mei, inginerie geologica sau geochimie ? – parte din „calatoria mea”

marți, 4 Noiembrie, 2008

Romania, Iasi, Universitatea Al. I. Cuza, Facultatea de Geografie si Geologie, Departamentul de Geologie, copr B, etajul2.
Pe bune ca „m-a pus naiba sa ma inscriu la 3 facultati, cu tentativa de inca una, deci 4”.
Cand mi-am pus depus dosarul. O zi plina de emotii pentru ca de aceasta zi au depins si depind foarte multe, o zi in care aveam rugaminti („sa intru acolo unde’mi doresc, acolo unde mi-am dorit din totdeauna, acolo unde am fost si sunt sortit”).
La Geografie. Cu un etaj mai sus este facultatea de Geografie, acolo unde m-am si dus cu primul dosar. Simteam ca am o medie prea mica, mult prea mica pentru a intra la buget (fara taxa); asa a si fost […]
Si in final Geochimie si Inginerie Geologica. Nu m-a impresionat cu absolut nimic specializarea Inginerie Geologica, cu toate acestea dosarul in original l-am depus la Geochimie sau poate ca asa „a decis” soarta. In sala B 531 se depuneau dosarele; Domnul Astefanei, un om pentru care am tot respectul si sincer o persoana la care nu am gasit un minus/defect care sa „ma loveasca” direct pe mine, ca student – profesional vorbind; se ocupa de inscrieri.
Cu toate ca mi-a fost frica de „siguranta” din acel moment eram atat de sigur, pe atat de nesigur ca am sa petrec urmatorii 3 ani, cel mai probabil 5 ani (+ Master) la Geochimie.
Verdictul. S-a decis, Geochimie; 3 ani (+2 ani prelungiri) am sa joc pe un teren vast, de la umezeala din laboratorul de chimie (atat la propriu cat si la figurat) pana la iarba din practica.
Prima zi de … geochimist sau eprubetar (cum vreti voi). Prima zi, prima ora, primul laborator (Lp) si sper sa nu ma insel, a fost sus la etajul 3, Topografie Minera cu domnul Raileanu, urasc acea zi din punct de vedere colegial, s-au format inca din acea zi vesnicile si nemuritoarele „bisericute”; m-am asezat in spate langa „nestiutii” Vers 2.0 (Buzatu Andrei) si „celalalalt” care s-a adeverit ca e un „fiu ratacitor” Nicu (Filimon Nicolae)(e bine sa-i scriu numele ca maine o sa-mi aduc aminte, citind aceste cuvinte, aceste nume).
Au urmat zile, luni, ani in care s-au intamplat foarte multe, mult prea multe sa pot povesti/scrie acum, aici, intr-o zi (toate la timpul lor).
„Colegii mei”, vazuti doar prin doi ochi si’un suflet, doar de mine, insa altfel decat va imaginati voi. Ce-mi doresc eu acum este ca nu vreau sa fie considerat ca si un pomelnic, nu!, nu vreau sa se interpreteze ca fiind ura prin scris, nu!, despre multi si/sau multe colegi/colege poate ca nici nu am ce sa spun – despre ei/ele; despre multi si/sau multe am foarte multe de spus dar prefer sa ma abtin si asta pentru ca (recunosc) nu vreau sa citesc pagini de amintiri si/sau de pareri arse de catre ei; ordinea, nu vreau sa fie interpretata gresit („de ce eu primul?”, „de ce m-ai trecut ultima”); cu toate acestea sa-i dam „drumul”.
Vers 2.0 (Buzatu Andrei): Inca din prima zi, dupa comportament mi-am dat seama ca nu este loial/vasal lui Nicu si/sau invers. Calculat, stie ce vrea, este un geochimist devotat, care isi merita locul in facultate. Radem, glumim si asta ne mai scoate (sau cel putin pe mine) din intuneric, din monotonie. Un coleg dornic de aventura, de nou, de clipa unica, de cunoastere, de ziua de maine, de afirmare meritata, de varful „piramidei”; acel tip care stie cand „sta sus” sau atunci cand este „jos”, cu atat mai mult stie sa se „aseze” si stie cand si cum sa se „ridice”, nu-mi place ca fumeaza, dar eu ce pot sa fac?
Catalina: Despre Catalina pot spune foarte multe din ce am spus si lui/despre Vers, mare diferenta ca este fata :)), glumesc bineinteles (chiar este fata). Ce nu-mi place la Catalina, sincer, este ca uneori interpreteaza gresit unele glume de-ale mele (clar); are si motiv/dreptate uneori, poate ca le fac de prost gust sau las loc de intepretari care mai de care, insa nu pot schimba cu nimic acest lucru pentru ca nu gandesc prea mult cand vorbesc, mai degraba simt. Deci este o fata „de viata”, zic eu.

Scris Duminica 6 Aprilie – 2008, ora 23:37


voi continua …

Si uite asa veni si 20 Aprilie. Joia trecuta, adica pe data de 17 Aprilie, Dana si Monica m-au „aranjat” in asa fel, incat nu ma asteptam sau cel putin nu speram. Nici nu stiu cu ce sa incep, mi-e frica ca tot o sa ramana ceva nescris.
Pentru prima data cand v-am vazut am crezut ca voi sunteti „gemene” si nu „surorile Ignea”, pe bune vorbesc !
Misterul: „Campulung Moldovenesc – Practica 2007”. Tin minte foarte bine ca ti-am zis de blog pentru prima data, atunci – in practica. Atunci cand m-am descarcat de foarte multe, sufleteste – vorbind; atunci cand tie si lui Monica v-am dat din suflet, piesele – de domino; atunci cand mai aveam putin si ii furam lu’ „mamaia” din gara Suceava, fantana aia – stii tu ! din lemn; atunci cand am crezut ca fac o mare greseala ca-mi cunosti si cealalta personalitate, adevarata – personalitate; atunci cand am plecat dupa bautura iar eu „domn” ce am fost fugeam de bataie (stii tu – despre ce vorbesc), pentru asta – imi cer scuze; atunci cand ne certam jos la ora 01:00, cine mananca – afinele; atunci cand ne-am facut cu totii „bun de dus la dormit”, chiar asa – asa am si facut; atunci cand am dormit de ti-am cerut un servetel si … ,tac – stii doar tu (eram beti); atunci si acum cand tu si nu stiu cum, mi-ai trezit multe ganduri si sentimente. Tii minte cand ti-am zis ca am sa-ti scriu ? nu ti-am scris pentru ca m-am gandit foarte bine, foarte mult si decisiv la ce ai spus tu in seara aia. Poate ca au fost si alte motive care au cantarit la acea decizie, insa in principiu ti-am zis: m-am gandit la ce mi-ai spus; poate ca asa a fost sa fie – cine stie.
Iar acum, in anul II, dupa aproximativ 1 an, tu impreuna cu Monica – cititi.
„Tu poti sa fii vreodata serios ?”. Banuiesc ca iti aduci aminte de aceasta intrebare, raspunsul fiind – DA, pot sa fiu si serios ! Aduti aminte de acea seara, am fost serios, insa nu asta conteaza, foarte mult conteaza sinceritatea iar in acea seara am fost sincer – asta conteaza pentru mine ! (sper ca si pentru tine)
Acum, banuiesc ca scriu doar pentru o carte stupida care cine stie cand o sa fie „tiparita”, am sentimentul ca nu o sa citesti, dar tot acum ma gandesc: „De ce sa citesti?”, nu are importanta daca o sa citesti – cuvintele astea pot fi ele sincere, insa degeaba – daca nu intelegi.
Multe poate ca nu scriu pentru ca imi este o oarecare rusine de ceilalti colegi, rusine care nu ar trebui sa fie, atata timp cat pretind ca sunt sincer si atata timp cat lupt pentru libertatea de a scrie ce simt.
Iti promit ca voi scrie tot, toate astea dupa ce ti spun tie – prima, tot ! A scrie ceva nespus, pentru mine e acea retinere. Ganduri care imi fura dorinta de adevar, libertate, totul – chiar si putin din sinceritate. Nu eu am sa fiu acel ce-ti spune: Dana hai sa ne intalnim sa-ti spun tot, nu! Nu pentru ca sper eu sa fie totul de la sine sau de ce nu sa spui tu asta.
Sa te descriu, Monica ? Pai as prefera sa vorbesc si despre Dana, despre amandoua. Profesional sunteti acele fete la care pot apela cu incredere, acele fete cu care si de care rad – cand sunteti in preajma mea (sau invers) – insa totul se intampla pentru ca asa simt – asa este sa fie, asa sunt eu. Catalina, Dana si Monica – sunteti fetele cu care ma inteleg cel mai bine, chiar daca uneori ne mai suparam (trece cu un „zambet mare … mareee”.
Fete cu care este o placere sa vorbesc si/sau sa rad, sa … multe altele.
Dana si Monica – nu o sa va uit niciodata si banuiesc ca este reciproca „chestia”

Ti-am mai spus Dana si repet: „Sa iubesti nu e nimic, sa fii iubit e ceva dar sa iubesti si sa fii iubit e – TOTUL”

Scris Duminica 20 Aprilie – 2008, ora 23:52

voi continua …

Si uite ca a trecut ceva vreme; zile, saptamani, luni. Probabil ca de ceea ce am sa scriu – mai tarziu – va fi egal cu zero. Si totusi sa vorbesc si despre ceva concret, cum ar fi: profesional s-au schimbat multe, de la materii si noi profesori pana la colegi „noi” – timpuri noi; pana si faptul ca avem de sustinut o licenta (fiind an terminal) ne-a schimbat foarte mult – indraznesc sa spun ca pe toti !
Unde e Dana si Monica din anul II ? Unde sunt surorile Ignea din anul I ? Unde sunt multi care nu-i mai cunosc – raportandu-ma la anul I sau II ?
Acum sunt surorile mai deschise cu oricine, dispuse sa glumeasca si sa accepte glume – chiar daca uneori sunt de prost gust (recunosc); acum „Vasluiul” parca s-a plictisit de ceilalti si vreau sa cred ca nu e asa !
„Domnul” Andrei si respectiv „Domnisoara” Catalina sunt schimbati odata cu mine, nu-mi pot da seama decat daca stau sa scriu pe hartie tot binele si mai putin(ul) rau(l); Vali a ramas acelasi in mare parte.
Sentimental habar nu am cine se place si care pe care – habar nu am ?! Si pana la urma urmei pe cine intereseaza pe cine plac ? Tare bine e sa ai pe cineva/sa fii cu cineva din domeniu – sa vorbesti toata ziua despre minerale, sa te certi si sa pui pariuri, sa faci glume sau sa aberezi ! Nu conteaza nici macar daca vin a doua zi la facultate, nu conteaza nici macar off-rile mele. Auzim cu toti strigate – dupa – prenume in „seziune” – lucruri stiute de toti si toate – mult prea bine ca sa le mai dezvolt.
Pana o sa ma gandesc serios sa scriu mai multe, pronunt: scuza-ma, pardon, sa admitem, simplificand si vulgarizand, e o intreaga bucatarie, imaginati-va / va rog sa va imaginati, bai, eram rupt in cur de foame, ha ha ha, cearceaf, nu stie nimic, daca intrebi portarul de jos … , 20 ml de apa, abia astept bursa, exploatare pe fundul marii, cu aceasta ocazie, banuiesc ca stiti cine sunt eu, nu ?, sooo, varta, fata de masa, sunt simetrici,  totu’ ‘n viata se plateste, ce’i ala clivaj ?,  e verde si se ia, et` all.

Scris Marti 04 Noiembrie – 2008, ora 01:23

voi continua …

4 comentarii leave one →
  1. Domnul Andrei permalink
    sâmbătă, 15 Noiembrie, 2008 12:19

    „…acum 2 saptamani…” ; „vezi fgura, vezi figura…” ; „balastiera” ; „…vad drumul…” ; „…etcetera, etcetera”

  2. joi, 6 Noiembrie, 2008 00:23

    @Animaliciul43: mi-as dori sa fi fost ironica🙂

    @onlykiddo: multumesc, sa ne auzim !🙂

  3. marți, 4 Noiembrie, 2008 20:29

    incepusem sa citesc tot , dar apoi mi-am dat seama ca prima parte am mai citit-o si m-am dus direct la ultima…
    oarecum , domn’ profesor sa ne auzim cu bine🙂

  4. Animaliciul43 permalink
    marți, 4 Noiembrie, 2008 17:00

    Hai ca incepi sa scrsii din ce in ce mai bine😛

Lasă un răspuns

