Skip to content

O zi in care nu vorbesc, o zi in care scriu si mai putin gandesc – parte din Calatoria mea

vineri, 11 Aprilie, 2008

Nu as vrea sa generalizez, dar mie personal mi se pare ca, in comparatie cu o fata, baietii fac fata mult mai greu unei despartiri. Intr-adevar, fetele plang si sunt deprimate, dar de la un anumit punct incolo, isi ineaca amarul si incep sa-si revina prin cure de “cumparaturi” si terapie la coafor. Se duc si se tund – pentru ca au nevoie de o schimbare, pentru ca vor sa inceapa o noua etapa sau pentru ca vor sa se simta mai frumoase, vor sa agate / sa se indragosteasca – iarasi !Dupa, de sub un breton rebel proaspat aranjat, pline de fite si din spatele unor noi haine, totul pare luminos sau parca totul se repeta – oarecum.
Pe de alta parte insa, baietii tind sa se complice mai mult decat ar fi nevoie: isi gasesc un hobby spre care isi concentreaza toata atentia si care le ocupa tot timpul (sau cel putin asta incearca). Timp pe care altfel l-ar petrece distructiv gandindu-se la “Ea” si oftand mereu din pricina “despartirii”. Si uite asa isi amintesc ca in copilarie au facut doi ani de fotbal si ca le-ar prinde bine sa se reapuce de antrenamente, ca ar fi foarte tare sa invete sa cante la chitara sau ca si-au dorit dintotdeauna sa stie sa danseze cu adevarat, altfel decat bataindu-se simplist pe ritmuri de “house” prin cluburi de “vezi doamne – fite”, caci – vor sa agate / sa se indragosteasca – iarasi !
Flirtul – jocul care nu se invecheste niciodata. Sunt in tramvai si ma indrept linistit spre casa. Deodata, simt cum de vizavi ma fixeaza cineva cu privirea – o fata. Las telefonul deoparte si gandurile care ma duceau departe si ii ridic timid ochii: un inceput de zambet imi apare in coltul gurii pentru ca descopar pe cineva care mi se pare simpatic. Eu ma rusinez insa si las capul in jos. Dar ea nu se lasa si intram amandoi in jocul ametitor al flirtului care, daca nu-mi aduce o noua cucerire (si ultima – sper eu), macar imi va pipera putin ziua (cred eu).
Ochii si rolul important. Ochii sunt de nelipsit, caprui sau negri, caci niciodata nu m-au privit sau interesat, ei sunt de 18 ori mai sensibili decat urechile si sunt capabili sa raspunda simultan la o jumatate de milion de mesaje. Stiu foarte bine ca ochii depisteaza in mod subconstient pe cineva care se uita la mine si transmit creierului informatia. Multe persoane evita ca in spatiile publice sa – “priveasca”, sau daca privesc, o fac fals – dupa criterii foarte bine stiute: haine, freze, “fundulete” si multe altele; evita privirile, de aceea cand vine vorba de flirt orice privire mai lunga de-o secunda este considerat flirt; aprob !
Mi-am dat seama de “Ea” ca nu-mi zambeste fals, mi-am dat seama ca o iubesc; zambetul adevarat produce mici riduri in jurul ochilor, zambetul fortat / fals este asimetric, este mai puternic pe o parte, are intarziere la momentele respective – ma bucur ca nu a fost cazul si la mine.

No comments yet

Lasă un răspuns

