Skip to content

Prefer asta …

vineri, 29 Februarie, 2008

Afis

Andrei – the ”rich guy” (tipul cu bani)
Mihaela – tanara cu calitati fizice frumoase si haine mai ”putine”
Carmen – studenta
Iulian – tipul sarguincios, ce nu pierde nici un curs de la facultate
David – cel infectat cu SIDA
Directorul
un ospatar
Doctor

Actul I

Scena 1

( un personaj intra in scena strigand )
: Se cauta director adjunct la firma de marketing. Experienta nu este obligatorie.Se vor primi cursuri de training in domneniu.Salar atractiv.Relatii la 0745674182.( 10-17)
(pleaca, se impiedica pe drum, se ridica si isi ridica sapca de jos)
Scuzele mele domnisorilor, traficul…asa e la Iesi..
( iese din scena)

Scena 2 (Carmen si Iulian)

Carmen – Iar sesiune, iar lucrari. nu am nici bani de chirie.Muncesc pe un salar de 4 milioane si nici nu am timp sa ma pregatesc pentru facultate. Nu stiu ce-o sa ma fac in examen.Poate prind un pont la profu` de marketing ( razand)
Iulian – Bafta mea.Doar ca ai mei ma bat la cap ca nu au bani sa termin si sa dau licenta.Poate vad eu cum rezolv, ca doar nu se termina aici totul….
Carmen – Eh…lasa mah, ca vedem noi ce facem.hai mai bine la o bila diseara.imi duduie capu , tre sa ma mai distrez putin, sa`mi aerisesc neuronii scarpinunda`se in cap)
Iulian – Hai ca mergem.Ii dau un beep lui David poate merge si el.
Camen – (razand) Hai ma da iar ai ramas fara credit…Atatea mesaje si prostii.Ia si vezi`ti de ale tale, fete numai sunt…
Iulian – Da..Da…Sunt da nu am timp sa mai caut….

Scena 3 ( David , apoi Iulian )

David ( cu telefonul la urechi) – Alo…Da, am ajuns in camin…A zis ca nu am nimic doctoru, e de la stres si putin somn, lasa ca`mi trece nu iti fa griji. Te pup, ai grija de tine.
(se aseaza jos, cu capul intre maini ) Am fost blestemat. Nu meritam.Aveam o viata inainte.O facultate de terminat, o sotie de gasit, copii de crescut…(se ridica, se plimba cu mainile in buzunar, cu capul in jos ) Iar acum, nimic.Am pierdut viitorul.Din cauza unei clipe de neatentie.Ma va omora incetu cu incetu, ma va termina SIDA..
(primeste apel de la Iulian, dupa care suna inapoi)
David – Alo..(suparat..)
Iulain- Hai noroc frate..
David – Iar beep`uri….iar fara credit..daca ai gagici…asta e
Iulian – lasa ma, nu`mi mai aminti.Tu ia si zi daca mergi diseara la o bila cu mine si Carmen.
David – Nu stiu. Nu am chef. Is obosit, nu-mi arde de biliard.Poate alta data….
Iulian – hai ma nu fi naspa.Lasa ca iti trece cu o bere. Cel mai bun medicament al studentului.
David – Hai ca mai vorbim.Te sun eu….pa ne-auzim.
Iulian – sa ma suni frate ca eu nu am credit. stii povestea. cat am gagica nu am bani.

Actul II

Scena 1 (Andrei si Mihaela)

Andrei – auzi Miky, vorbeam azi cu Laura si mi-a zis ca aseara te-a vazut ca intri in nu stiu ce restaurant cu un tip cu vreo 20 de ani mai batran ca tine. Ce-ai mai facut si de data asta? Iar te doare capu? zi mai fata ca te rezolv eu, iti dau si niste pastile poate iti trece.(razand)
Mihaela – Hai ma termin`o .Aveam nevoie si eu sa ma distrez si m-am intalnit cu un prieten bun>care ar fi problema ta?A fost o iesire, nimic mai mult.Doar ce crezi ca am facut….
Andrei – e problema ta. eu nu am zis nimic ca ai fi facut ceva.
Mihaela – numai la prostii te gandesti. doar stii ca sunt fata mamii si a tatei cea rasfatata si cuminte.
Andrei – Da…da….da….Ca saracii oameni nu stiu ce-au la usa.Of mai fata.Ia-ti si tu ceva, sa iti ocupi timpu. O masina ca a mea….sau a Laurei….si lasa-te de prostii. Mai lasa-te de baieti…
Mihaela – mai bine ma apuc de gatit decat sa stau numai cu fundu`n masina.Esti prea….Mai mergi pe jos flacau ca ai sa paralizezi in masina de la atata stat…

Scena 2

Carmen – Salut baieti…
Iulian – Salutare…
David – Buna….Iuliane vezi ca ti-am adus fisele alea care mi le-ai cerut…am stat la coada la xerox de am crezut ca trece ziua..
Carmen – Ooo….lume noua.Davide draga, unde disparusi de nu te-am mai vazut…am incercat sa dau de tine, dar degeaba…
David – Nicaieri, Imi caut si eu locu, dar nu mi-l gasesc…
Iulian – Deja ai inceput sa filozofezi…apai dupa o bere numai gura ta o auzim…
Carmen – Hai ma taci si intra odata…

Scena 3 (o masa, 3 scaun)

(chelneru aseaza scrumiera, ofera meniul si cei 3 rasfoiesc repede)
Carmen- O bere eu vreau..
Iulian – La fel…
David -Un nectar de pere va rog…
( C si I se intorc spre David mirati)
Iulian – Da mancarea studentului nu-ti place, sau ce.??..Te-ai dat pe sucuri?….ai sa ruginesti..

Scena 4
Carmen – Muream azi de nervi pe strada…si citeam ziaru….Si-am dat de un anunt …(scoate ziaru si citeste).. Se cauta director adjunct la firma de marketing..
(Iulian trage ziaru la el, citeste cu voce tare)
Iulian – Mare bine . Ai prins un pont . Ia si dute vezi ce faci, poate prinzi ceva.Ce zici Davide, ne bagam si noi…poate merge ceva..?
David – Doar ce mai am de pierdut..Poate nici de castigat. Daca ma trezesc apar si eu pe acolo..

Actul III

Scena 1

Andrei – Mai cu talent Miky.Misca-te pana la mine sa iti soptesc ceva.
Mihaela – iar incepi cu dulcegarii din astea.doar stii ca nu-mi plac.ma fac sa iti dau cu telefonu in cap. pacat de el, ca am dat prea mult ca sa-l stric de capu tau..
Andrei – hai lasa. sa vezi cu ce m-a imbrobodit mama. Are un prieten o firma de marketing si i-a zis ca are post liber pentru director adjunct.m-a trimis la interviu. ce zici mergi si tu….numai ca daca mergi ia de pune-ti mai multe haine ca asa sigur pierd job`ul…
Mihaela- lasa ca doare ce-i frumos si lui Dumnezeu ii place…Daca am, si mama natura mi-a dat eu de ce sa ma ascund…

Scena 2 ( directorul, Andrei,Mihaela, David)

( 3 scaune unul langa celalat, mai departe alte 2 si un birou sau masa)
(de pe scaun se ridica 3 persoane , pleaca si se aude )
Directorul – Urmatorii 3 !
(cei 3 completeaza un chestionar, lasa dosarele cu cv si fisa medicala si pleaca)

Scena 3

David- Da, buna ziua
Directorul – Va sun in legatura cu interviul. Ne pare rau dar v-a fost respinsa cererea.Nu putem sa riscam sa va angajam in situatia in care dumneavoastra va aflati…Ne pare rau
David – Da….inteleg…

Andrei- da, cine e?
Directorul – Domnule andrei va sunam in legatura cu interviul de ieri. Ne pare rau dar nu a fost acceptata cererea.
Andrei – Da nu e nici o problema.Oricum nu-mi fac probleme.

Directorul – Domnisoara Mihaela?
Mihaela – Da, eu sunt.Da cine e?
Dicrectorul – De la interviu va sunam.Vroiam sa va spun ca cu calitatile dumneavoastra impresionante ati reusit sa obtineti aces job.Va asteptam la noi de saptamana viitoare.

Actul IV

Scena 1

David – nu am fost acceptat.respins.peste tot aud cuvantul asta imi suna numai in cap.numai cosmaruri.imi doresc sa mor…imi doresc sa inchid ochii de tot..

Scena 2(iulian cauta printre fisele primite de la david, gaseste rezultatele analizelor, si vede ca rezultatul este pozitiv.ia telefonul, o suna pe Carmen)

Iulian – Carmen trebuie neaparat sa ne intalnim sa vorbim ceva.Am nevoie de ajutorul tau..bine , ajung si eu intr`o ora.
( se intalnesc, ii arata rezultatele,)
Carmen – Cum e posibil asa ceva? (cazand jos, cu capul in palme)de ce el?? nu merita!!de ce se intampla asta? eu il iubesc pe david…..nu vreau sa il vad asa…

Scena 3

Carmen- David, de ce te-ai ascuns? de ce nu ne-ai spus?te-am fi ajutat? te-am fi sustinut…dar tu nu ai vrut, ne-ai considerat dusmanii tai..
Iulian – prietenii adevarati nu te abandoneaza la greu, noi suntem langa tine atat timp cat vom putea….nu te lasam sa fii singur ….
David – Nu! Lasati`ma! Nu vreau, vreau sa fiu singur, sa nu cad,aud,simt nimic….In ignoranta, intuneric, singuratate am sa traiesc…pentru ca tot ce mi-a oferit lumea asta a fost ce……o boala incurabila…..o boala de care nu poti sa scapi decat cu moartea..
Carmen – Nu e adevarat….poti trai….poti urma tratamente, ti se poate prelungi viata cu ani buni…..esti la fel ca noi….esti unul dintre noi…
Iulian – Ai sa poti sa iti continui viata, doar ca trebuie sa ai mai multa grija de tine….Suntem aici…
Carmen – David, eu te iubesc…..Am sa fiu alaturi de tine mereu….am sa te ocrotesc ca peo piatra pretioasa…..pentru ca asta esti…
David – tu meriti toata fericirea din lume.nu vreau sa te tin langa mine.
carmen – nu pot sa fiu fericita fara tine.eu nu am sa te las sa iti plangi de mila.nu am sa iti permit sa suferi.ai o viata inainte si ai sa o iei ca atare..
David- viata mea s-a terminat inainte de a incepe, voi fi respins peste tot..toata luma va fugi de mine…nu voi mai avea nimic, nu ma voi mai avea nici pe mine…..
Carmen – Inceteaza sa mai vorbesti asa…..Ma doare ce zici pentru ca nu e asa….si stii bine ca orice s-ar intampla, am sa fiu cu tine…dar te rog…..inceteaza……doare ce spui…..numai gandi asa…
David – Am sa privesc copii pe strada si-am sa ma gandesc ca eu nu pot avea, pentru ca le-as programa din start moarta….de nimic nu voi mai putea sa ma bucur asa cum ar fi normal…..marea….rasaritul….soarele….un fluture….un zambet….o floare…..toate acestea se vor uita la mine si ma vor compatimi si`mi vor spune…..saracul, uite-l acusi o sa moara…..si nu…nu vreau mila, compasiune, compatimire….pentru ca asta face…SIDA ucide…..
( carmen se ridica , il ia in brate pe David si-l saruta pe frunte)
Carmen – David, te iubesc si nu am sa te las pentru ca as muri eu daca as face asa ceva.Suntem aici pentru a te salva , pentru a te ajuta, pentru a te ridica si asta vei face. Incet, incet ai sa invii daca acum simti ca ai murit.Ai sa fii mai puternic ca noi, si ai sa lupti…Ai sa castigi, pentru ca nimic nu poate invinge puterea si dragostea din viata unui om…Ai sa te salvezi, si ai sa te ridici deasupra tuturor…..ai sa fii David….cel care a fost si va fi in continuare la fel…

Sfarsit
No comments yet

Lasă un răspuns

